Köpvillkor

Allmänt

Vid köp på www.lensesonly.se måste kunder under 18år ha målsmans godkännande.

Priserna på LensesOnly är angivna inklusive moms, exklusive eventuell frakt. Vi reserverar oss rätten att kunna ändra på produkter där priset blivit fel på grund av fel i data, fel i databas eller liknande.

Betalningsalternativ

Vi använder oss av betalning med kort och faktura.

Kortbetalning

3D-secure är det senaste inom säkerhet för kortbetalningar på nätet. Standarden är framtagen av Visa och MasterCard som ämnar att endast kortets ägare ska kunna genomföra köp på nätet. Verified by Visa kallar Visa lösningen och MasterCards namn är SecureCode.

Inga av dina kortuppgifter sparas i vårt system utan dessa skickas vidare till vår betalväxelpartner PayEx. Detta sker med 128 bitars kryptering via SSL, som har blivit en internetstandard för säkra transaktioner, vilket innebär att ingen obehörig kan ta del av de uppgifter du lämnar.

Fakturabetalning

I samarbete med Svea Ekonomi kan vi erbjuda betalning mot 10 dagars faktura. För denna tjänst debiterar vi en fakturaavgift på 19 kr (inkl moms). När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer.

Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2 % per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiteras lagstadgad påminnelseavgift om 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

Returer och reklamationsrätt

Allmänt

Vid köp på www.lensesonly.se gäller ångerrätt enligt Distansavtalsslagen (2005:59.DHL) samt Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Anmäl inom 14 dagar

Som kund har du då rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från dagen du tagit emot varan eller hämtat den på Posten eller av Posten aviserat utlämningsställe. För att underlätta hanteringen ser vi gärna att du använder en returblankett innan du skickar varan i retur till oss. Då hjälper vi dig att skicka varan till rätt plats.

Returnera varan

LensesOnly har som policy att alltid ge full ersättning vid reklamationer som rör tillverkningsfel. Vi har en generös returpolicy om det skulle uppstå problem. Kontakta alltid kundtjänst om du ska returnera en vara.

Produkten bör returneras i ett så oförändrat skick som möjligt. För att underlätta hanteringen ser vi gärna att du kontaktar kundtjänst innan du skickar varan i retur till oss, då har vi lättare att hjälpa dig skicka varan till rätt plats.

Vi vill att den förpackas i sin originalförpackning med eventuella tillbehör. Vid eventuell retur bör ett likvärdigt emballage användas som skickades med varan.

Leverans

För att kunna erbjuda så hög standard som möjligt, använder vi oss av Postens beprövade tjänster. De försäkrar att leveranserna sker med högsta kvalitet.

Leverans normalt inom 7 dagar

Om varan finns i lager tar det ca 3-5 dagar innan paketet kommer fram. Beställningar gjorda innan kl 12:00 skickas samma dag. I de fall när produkterna inte finns i lager tar det ca 7-14 dagar.

Integritetspolicy

GDPR
Vid behandling av personuppgifter följer LensesOnly dataskyddsförordningen (GDPR). Detta innebär att du som kund godkänner att vi sparar och behandlar dina uppgifter hos oss. Genom att köpa dina linser på LensesOnly godkänner du detta.

Informationen används för att kunna genomföra ett fakturaköp. LensesOnly låter aldrig en tredje part använda dina uppgifter i syfte för marknadsföring. Du har möjlighet att ta del av de uppgifter som är sparade om dig. Du har även rätt att begära att uppgifterna skall ändras eller tas bort. Här kan du läsa vår fullständiga integritetspolicy.

Det är lätt och tryggt att handla linser hos oss. Har du ändå frågor och funderingar är du

välkommen att kontakta kundtjänst på kundtjanst(at)lensesonly.se